SKS Kapsamındaki İyi Uygulama Örnekleri
05 Aralık 2023

                        T.C

         SAĞLIK BAKANLIĞI

Boğazkale İlçe Devlet Hastanesi

İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ

1-Hasta ve yakınları duyuru panosu:  Hastalarımızın ve diğer vatandaşlarımız hastane içinde görebilecekleri 1 noktada güncel ve gerekli duyuruların yer aldığı panomuz mevcuttur. Bu sayede hastanemize gelen vatandaşlarımızın duyurularla bilgi sahibi olması hedeflenmiştir.

2-Dilek ve temenni kutusu: Vatandaşlarımızın görüş ve önerilerini bizim için çok önemlidir. Hastanemize gelen kişilerin düşüncelerini rahatlıkla dile getirmeleri için poliklinikler ve servislerde herkesin rahatlıkla ulaşabileceği 1 noktada dilek ve temenni kutusu bulunmaktadır.

3-Poliklinik bekleme salonları: Hasta ve yakınlarının muayene sürecinde beklerken rahat ve dinlenebilecekleri aynı zamanda da büyük Lcd ekranlardan da sıralarını görebilecekleri bekleme salonları mevcuttur.

4-Yataklı servisler bekleme salonları: Yatan hastalarımızın ,ziyaretçilerinin ve refakaçilerinin dinlenmeleri için bekleme salonları oluşturulmuştur.

5- Yataklı servis hasta odaları: Yataklı servislerimizde kalitenin en üst seviyelerde olmasına özen gösterdik . Her odamızda plazma tv, buzdolabı, wc, duş alma imkanı mevcut olup 24 saat sıcak su bulunmaktadır.

6-Engelli otopark: Hastanemizde çalışan veya hastanemize tedavi, ziyaret, vs sebeplerden dolayı gelen engelli vatandaşlarımıza kolaylık olması açısından engelli park yeri  ayrılmıştır.

7-Engelli polikliniği: Hastanemiz poliklinikler katında bulunan engelli polikliniği engelli hastalarımızın isteği doğrultusunda muayene olacağı uzman doktoru tarafından bu poliklinikte muayene hizmeti verilmektedir.

8-Engelli Wc: Bütün poliklinik katlarımızda bulunan engelli vatandaşlarımız için düzenlenen wc ler onların rahat kullanabileceği şekilde tasarlanmıştır.

9-Engelli Hasta Odası:Yataklı servislerimizde engellilere özel 1 adet hasta odası bulunmaktadır. Hasta odasındaki düzenlemeler yatan hastanın ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde düzenlenmiştir.

10Yataklı Servis Hasta Yatışı: Servise yatış işlemi hasta yürüyemeyecek durumda ise görevli personel eşliğinde kat sekreterlemiz tarafından yapılmaktadır.

11-Yatan hastanın tetkik işlemleri: Serviste yatan hastaların servis dışındaki tetkik işlemlerinde görevli personel gözetiminde işlemleri tamamlanıp tekrar yatağına refakat edilir.

12-Yatan hastaya oda tanıtımı ve hastane kuralları eğitimi: Hasta yatış işlemi tamamlandıktan sonra odasına alınarak hemşire veya sağlık memuru tarafından oda tanıtımı (yatak kullanı mı, tv. wc, acil çağrı zili, yemek saatleri ,ziyaret saatleri vs.) ve hastane kuralları anlatılır.

13-Acil çağrı butonu: Yataklı servislerdeki tüm odalarımızda bulunan acil çağrı butonu  tüm hastalarımıza anlatılır ve onlara acil durumlarda en kısa sürede ulaşılır. Hemşire deskinde bulunan uyarı panosunda  sesli ve oda numarasını göstermesi çağrının hangi odadan geldiğini göstermesi sayesinde hastaya en kısa sürede ulaşılmasını sağlar.